Niech żyją wakacje…

Oj tak – to jest piękny czas. Rozpoczął się sierpień, my spieszymy z informacjami co się u nas wydarzyło w lipcu i na początku sierpnia :).

Oglądaliśmy Teatr Wybrzeże od kuchni oraz byliśmy tam na lekcji teatralnej, pływaliśmy w basenie i  szaleliśmy w Parku Oruńskim.
A to tylko początek … Zwiedzaliśmy również  Muzeum Gdańska – Ratusz i oczywiście weszliśmy na wieże by podziwiać Gdańsk z innej perspektywy. Wspaniały widok. Na zakończenie poszliśmy na pyszne lody – to już nasza mała tradycja.
Innego dnia odwiedzaliśmy Port Lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy i byliśmy tam gdzie nie wszyscy mogą być. Super wycieczka.
W ramach projektu „Laudato Si – w trosce o wspólny dom”, który jest współfinansowany ze środków Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku odwiedziliśmy Akwarium Gdyńskie.
Zdobyliśmy tam ogrom wiedzy o życiu organizmów wodnych. Największe wrażenie zrobiły na nas węże wodne i aksolotle.
Na zakończenie lipca było kino.

Sierpień zaczął się od odwiedzin w Zbiornik Wody Kazimierz gdzie podziwialiśmy panoramę okolicy oraz dowiedzieliśmy się dużo o wodzie, zbiorniku oraz o przyrodzie Wyspy Sobieszewskiej. To nasz pierwszy punk na Gdańskim Szlaku Wodociągowym, a drugim była wizyta w Zbiorniku Stary Sobieski.

Po zwiedzaniu poszliśmy na plażę by poszaleć ile się da 🙂 To był udany dzień.
Odwiedziliśmy też Gdańską Galerię Zmysłów. Odkrywanie świata w ciemności dało nam moc przeżyć oraz pole do refleksji. Dużo też się dowiedzieliśmy o wyzwaniach jakie stoją na drodze osób niewidomych lub niedowidzących.
Odbyły sie też zajęcia o tematyce ekologicznej, które przygotowała dla nas oraz koleżanek i kolegów z innych Świetlic grupa z Caritas Laudato si. Były eko różnorodne zabawy oraz gra Prawo Tundry.
Przed nami jeszcze sporo dni na kolejne letnie przygody. Opowiemy o nich w kolejnym odcinku.

Kto ma ochotę bliżej wnikliwiej się tematom przyjrzeć zapraszamy na  nasz profil na Facebooku:

Działalność placówki jest finansowana ze środków Miasta Gdańska.