Tegoroczne kolonie 2024 spędziliśmy wraz z Świetlicą Dobra w Zielonej Szkole w Staniszewie. Było cudownie! Nawiązaliśmy nowe znajomości, a nawet przyjaźnie.👦👧
Piękne tereny Kaszubskiego Parku Krajobrazowego zachwyciły nas od razu. Ścieżka edukacyjna z owadami oraz roślinnością na naszym terenie odkrywała przed nami codziennie nowe rzeczy.😎
Sami robiliśmy i piekliśmy bułeczki drożdżowe z pomocą Koła Gospodyń Wiejskich w Staniszewie.
Wycieczki nad jezioro pozwoliły nam lepiej poznać okolicę. Graliśmy w piłkę, bawiliśmy się w berka, byliśmy na placach zabaw oraz w wolnych chwilach spędzaliśmy czas według własnych potrzeb. Robiliśmy plakaty, graliśmy w karty, ping-pong itp.
Jedną z ulubionych atrakcji kolonijnych była bitwa balonowa, szalona zabawa, mnóstwo wody, aktywności i radości. Po niej sprzątaliśmy śmieci, dbamy o środowisko wokół nas. ♻️
Kolejnego dnia mieliśmy zajęcia z „Survival i bushcraft”. Pan przewodnik poprowadził nas na 8 km spacer, trasą po okolicznych stromych zboczach. Byliśmy zmęczeni i zachwyceni przyrodą, lasem, jeziorem i wiejskim krajobrazem.
Kolejnym ulubionym zajęciem były warsztaty czekoladowe. Każdy z nas zrobił własną czekoladę oraz opakowanie do niej, według własnego pomysłu!
Podczas kolonii odwiedziliśmy Sanktuarium Matki Bożej Sianowskiej-Królowej Kaszub. Piękny kościół dał nam czas na zadumę i modlitwę.
Spacerowaliśmy nad jeziorem, byliśmy na siłowni na świeżym powietrzu, korzystaliśmy z ładnej pogody każdego dnia. Na pobliskiej łące edukacyjnej poznawaliśmy owady, rośliny, owoce. Rozpoznawaliśmy kolory strukturę, zbieraliśmy dary natury, tworzyliśmy obrazki.🌞
Robiliśmy papier czerpany, wykorzystując artykuły papiernicze z recyklingu. ♻️
Uczyliśmy się nowych rzeczy.
Byliśmy zachwyceni zajęciami pszczelarskimi i każdy z nas samodzielnie zrobił świeczki z węzy pszczelej.
Na koloniach nie mogło zabraknąć ogniska oraz pieczenia kiełbasek. To jeden z naszych ulubionych momentów, kiedy wszyscy mogliśmy spędzić czas razem.
Ostatniego dnia kolonii pojechaliśmy na wycieczkę do Costerina Park. Przeszliśmy park linowy, graliśmy w mini golfa, strzelaliśmy z łuku, graliśmy w bule, układaliśmy wieżę z klocków, poszukiwaliśmy skarbów – udało nam się znaleźć bursztyn.
Czekała na nas jedna z naszych ulubionych atrakcji Piana Party, w której większość z nas wzięła udział!
Wieczorne zajęcia szlakiem nietoperzy, które poprowadził dla nas pan zajmujący się chiropterologią, dostarczyły nam dodatkowych emocji. Poznaliśmy gatunki występujące w Polsce, dzięki specjalnej aparaturze mogliśmy nie tylko zobaczyć je ale i usłyszeć podczas spaceru.
Na koniec kolonii zostały ogłoszone wyniki konkursów: konkurs na najczystszy pokój , najbardziej kulturalną osobę przy stole, wybraliśmy najlepszych kolonistów.
To był wspaniale spędzony czas i długo będziemy go wspominać! 🙃
Więcej zdjęć można zobaczyć na naszym profilu na Instagramie i FB.
Dziękujemy za nagrody oraz za wsparcie Muzeum II Wojny Światowej, SKM Trójmiasto, Lechia Gdańsk i Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Działania dofinansowano ze środków Miasta Gdańska ” Wakacje z przyrodą” oraz Caritas Archidiecezji Gdańskiej